Naziv projekta: Omogućimo socijalnu uključenost starijih osoba u općini Draž – briga za kvalitetan život osoba starije životne dobi , UP.02.2.2.06.0278
Nositelj (Korisnik) projekta: Općina Draž
Projektni partner: Demokratska zajednica Mađara hrvatske – udruga Batina
Ciljevi i očekivani rezultati projekta:
Projekt "Omogućimo socijalnu uključenost starijih osoba u općini Draž - briga za kvalitetan život osoba starije životne dobi" ima za cilj pružanje podrške osobama starije životne dobi uključivanjem u život zajednice nastojeći riješiti socijalnu isključenost i usamljenost. Aktivnosti koje ćemo provoditi doprinose ostvarenju Specifičnog cilja Poziva 1. - Povećanje uključenosti u društvo skupina u riziku od socijalne isključenosti širenjem i unapređenjem kvalitete socijalnih usluga u zajednici i 3. Ojačati kapacitete stručnjaka u svrhu razvoja usluga.
Kako na području općine ne postoji nikakav oblik institucionalne, niti izvaninstitucionalne skrbi za stare i nemoćne, predmetnim projektom ostvarujemo cilj: unapređenje kvalitete života za 75 osoba starijih od 65 godina s područja Općine Draž organizirajući dnevne aktivnosti. Organiziranjem edukacijskih radionica, novozaposlene osobe će raditi s ciljanom skupinom od 75 starijih osoba na njihovom psihološkom osnaživanju. Ovim projektom omogućiti ćemo socijalnu uključenost starijih osoba i smanjiti usamljenost, a radionice će biti posebno osmišljene za njih. Radionice će se bazirati na pružanju podrške osobama starije životne dobi uključivanjem u život zajednice izvaninstitucijskim uslugama organiziranjem razgovora i druženja, kreativnih, edukacijskih, sportskih i kulturno zabavnih aktivnosti. Projektom će se omogućiti i pomoć ciljanoj skupini u obavljanju nužnih aktivnosti poput pratnje u bolnicu, banku, poštu ili crkvu. Projekt će trajati ukupno 24 mjeseca, a pomoć osobama starije životne dobi pružati tijekom 23 mjeseca.
Kratki opis projekta:
U provedbi projekta zaposliti će se 5 osoba.
Projektni tim čine zaposleni na projektu Voditelj/ica rekreativnih sportskih aktivnosti, Voditelj/ica dnevnih aktivnosti i kulturno-kreativnih radionica, Asistent/ica u provedbi radionica, Asistentica u provedbi projektnih aktivnosti i radu s ciljanom skupinom i Projekt koordinator/ica, odnosno vanjski suradnici u projektu i to Vanjski suradnik za provedbu, Psiholog i Vanjski suradnik za promociju.
Osoba zaposlena 100% svog radnog vremena na puno radno vrijeme 23 mjeseca u općini, obavljati će aktivnosti: tjelovježba u obliku prilagođenih programa za stariju skupinu, pomoć oko savjeta za zdravu prehranu, organizacija piknika i drugih druženja na otvorenom. Osoba će također biti dio mobilnog tima, te će asistirati i pomagati ciljanoj skupini prilikom prijevoza do institucija. Osoba će biti zadužena za
organizaciju plana i programa aktivnosti. Voditelj/ica rekreativnih aktivnosti zadužen/a je za organizaciju i osmišljavanje plana i programa aktivnosti, te plana i organizacije vezanih za prijevoz i pratnju na obavljanju neophodnih poslova izvan vlastitog doma kao što je odlazak liječniku, u bolnicu, u banku, crkvu ili na neko drugo mjesto.
Osoba zaposlena 100% svog radnog vremena na puno radno vrijeme 23 mjeseca u općini, obavljati će aktivnosti: kulturno-kreativne radionice u sklopu dnevnog boravka, zatim druženje kroz društvene igre, te će među ostalim organizirati i druge aktivnosti (poput aktivnosti vezanih uz folklor, ples, rukotvorine). Voditelj/ica dnevnih aktivnosti i kulturno-kreativnih radionica je uključen/a u apsolutno sve aktivnosti s naglaskom na dnevne aktivnosti i kulturno-kreativne radionice koje će se sastojati od kreativnih radionica u sklopu dnevnog boravka i druženja uz društvene igre i zabavu. Voditelj/ica dnevnih aktivnosti i kulturno-kreativnih radionica zadužen/a je za organizaciju i osmišljavanje plana i programa aktivnosti, te plana i organizacije vezanih za prijevoz i pratnju u dolasku i odlasku starijih osoba – korisnika.
Asistent/ica će biti zaposlen/a 100% svog radnog vremena na puno radno vrijeme 23 mjeseca na projektu, te će pomoći u obavljanju svih radionica koje provode voditelji/ce radionica. Budući se u ovom projektu radi o velikom broju korisnika, njih 75, kako bi se što kvalitetnije provele predmetne aktivnosti voditeljima/cama je potreban asistent/ica. Asistent/ica će pomoći kod organizacije i plana provedbe aktivnost i u smislu obavljanja komunikacije s korisnicima vezano uz raspored sudjelovanja na radionicama, pripreme materijala (repromaterijal – konac, vuna, papir…., časopisi i sl.) potrebnog za aktivnosti kulturno-kreativnih radionica.
Novozaposlena osoba tijekom 23 mjeseci 100% svog radnog vremena na puno radno
vrijeme, odgovorna je za prijevoz ciljane skupine na radionice, prijevoz u ustanove (bolnicu, poštu, banku i sl.) Ista će pomagati i u provedbi radionica. Također će pomagati u provedbi radionica jer veliki broj korisnika u ovom projektu (njih 75) zahtjeva i veći broj onih koji su uključeni u pomoć kod organizacije i plana provedbe
aktivnosti kako bi one bile što kvalitetnije.
Novozaposlena osoba na puno radno vrijeme na period od 23 mjeseca odgovorna za
koordinaciju projektnih aktivnosti, financijska provedba projekta, te izvještavanje. Osoba će voditi će brigu o: izvršenju aktivnosti, pružati potporu voditeljima radionica i asistentima, prikupljati, obrađivati i pohranjivati materijale, dokumente i druge važne stvari koje su nastale u okviru provedbe projekta, voditi sve potrebne evidencije, te pripremati izvještaje na osnovu tih evidencija, komunicirati s projektnim partnerima, dionicima, stručnjacima i izvršiteljima o pitanjima povezanima s projektnim aktivnostima, koordinaciju logističkih i upravnih planova za
sastanke, obuke, radionice i druge projektne aktivnosti, nadzor proračuna i administrativno upravljanje njegovom provedbom na dnevnoj osnovi, izradu nacrta opisnih i financijskih izvješća i nadzor/evaluaciju odgovarajućih projektnih aktivnosti, upravljanje koordinacijom i nadzorom rada vanjskih pružatelja usluga.
Ugovor s vanjskim suradnikom za potrebe provedbe, izvještavanja te nadzor provedbe projekta tijekom 24 mjeseca. Pomoć u pripremi administrativnih aktivnosti, komunikaciji oko promocije projekta i provedbi nabave. Angažman Vanjskog suradnika za provedbu projekta opravdan je stoga što je potrebno angažirati osobu koja ima iskustva u provedbi projekata kako bi se izbjegle greške kod provedbe projekta, te pravovremeno i pravovaljano izradila i poslala izvješća o provedbi projekta ugovornom tijelu, a sve s ciljem kako bi se osiguralo poštivanje Ugovora o
dodjeli bespovratnih sredstava, odnosno obveza prema Ugovornom tijelu, poštivanje zadanih rokova, koordinacija projektnog tima, upravljanje proračunom projekta i izrada izvještaja o napretku.
Psihosocijalna podrška ciljanoj skupini (75 korisnika) u trajanju od 20 mjeseci. Isto će biti organizirano na mjesečnoj bazi kroz grupno osnaživanje ciljane skupine od strane stručnog Psihologa.
Za potrebe projekta angažirati će se stručnjak za promociju koji će 24 mjeseca raditi na izradi promotivnih aktivnosti i oglašavanju istih na društvenim mrežama a sve s ciljem na ukazivanje problema ciljane skupine i promocije projekta.
Pokazatelji uspješnosti
Izvori financiranja
Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020. sklopljenim između Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Ured za financiranje i ugovaranje projekata Europske unije, s jedne strane i Općine Draž s druge strane, dodijeljena su bespovratna sredstva u iznosu od 1.500.000,00 kuna.
Razdoblje provedbe projekta: 24 mjeseca (od listopada 2020. do rujna 2022.)
Kontakt osobe za više informacija: Kristina Šipoš, projekt koordinator, tel: 031/500-461, email: